درمان ریزش مو سر و پوست

جادوی درمان همیشه کار ساز است مخصوصا ریزش بوجود آمده مو سر و مشکلات ایجاد شده پوست که میتوان با اشتفاده از شامپو مناسب رفع کرد

درمان ریزش مو سر و پوست

جادوی درمان همیشه کار ساز است مخصوصا ریزش بوجود آمده مو سر و مشکلات ایجاد شده پوست که میتوان با اشتفاده از شامپو مناسب رفع کرد

در موضوع مهم مو و پوست انتخاب محصولی مناسب در اولویت قرار دارد خیلی از اوقات ما برای درمان ریزش از شامپوهای غیر ایده آل استفاده کنیم که سبب تشدیدآن میشود اما انتخاب شامپو مناسب سر و پوست میتواند مهمترین قدم در جهت درمان آن باشد

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

درمان ریزش مو سر و پوست و خاصیت های ویتامینc

اغلب شنیده‌ایم که ویتامین سی برای درمان سرماخودگی معرکه است. اما آیا می‌دانستید این ویتامین خواص بیشتری دارد و حتی برای پوست و موی شما معجزه می‌کند؟ در مطلب حاضر، ۱۶ خاصیتی را برشمرده‌ایم که ویتامین سی برای پوست و موی شما دارد. این ویتامین خواص مختلفی که برای سلامتی بدن دارد؛ از جمله برای زیبایی پوست و مو. شما علاوه بر مصرف خوراکی ویتامین C می‌توانید آن را به صورت موضعی مانند سرم ویتامین c نیز استفاده کنید و از خواص دو چندان آن بهره‌مند شوید. ۹ دلیل قانع کننده برای استفاده از سرم ویتامین C برای پوست را در اینجا بخوانید.

ویتامین سی باعث تحریک کلاژن می‌شود و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند. این ماده همچنین کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول‌های موی شما می‌دهد و این گونه سبب تقویت موهای شما خواهد شد. شواهد اولیه نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند باعث تسریع در بهبود زخم شود و نیاز بیماران دچار سوختگی‌های شدید را به تهویه هوا کاهش ‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین C به درمان جای زخم ناشی از سوختگی کمک می‌کنند.

مقدار بالای این ویتامین، سبب کاهش نشت مویرگی (خارج شدن پلاسمای خون از درون رگ به بافت‌های اطراف) می‌شود که بعد از سوختگی ایجاد می‌شود. همچنین از آنجاکه ویتامین سی به رشد بافت پوست جدید کمک می‌کند، به شکل حیرت‌ انگیزی برای درمان زخم و سوختگی مفید است.

خواص آنتی‌اکسیدانی این ویتامین، نقش مهمی در ترکیب کلاژن بازی کرده و به درمان آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. مصرف ویتامین C خوراکی یا مصرف موضعی ویتامین C می‌تواند به بهبود بیماری‌ها کمک کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ویتامین C تنها باید به عنوان یک ماده افزودنی به کرم ضد آفتاب استفاده شود و نه به عنوان یک جایگزین برای آن.

علاوه بر کرم ضد آفتاب طیف گسترده که از آسیب مضرات نور خورشید جلوگیری می‌کند، ویتامین C هم باعث کاهش اثرات اریتما ناشی از اشعه ماوراءبنفش UVB می‌شود. اریتما قرمزی سطح پوست است به صورتی که معمولا مویرگ‌های خونی سطحی در اثر آسیب یا حساس شدن گشاد می‌شوند. یک روش مناسب برای درمان اگزما، ترکیب ویتامین C و زینک است. اگر به اگزما مبتلا هستید، مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۱۵ میلی‌گرم زینک به صورت روزانه می‌تواند مکمل درمانی مناسبی برای شما باشد.

ویتامین سی یکی از اجزای مورد نیاز برای ساخت هیدوکسیپرولین و هیدروکسی‌لایزین است. بدن ما به این ترکیبات شیمیایی برای پیوند مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند، نیاز دارد. ترکیبات مذکور همچنین خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست را بالا می‌برد. کمبود کلاژن باعث کدر و مرده به نظر رسیدن پوست می‌شود. کلاژن از پایه باعث جوانی مجدد پوست می‌شود و چین و چروک و علائم پیری را کاهش می‌دهد. ویتامین C از DNA در مقابل واکنش‌های فتوشیمیایی محافظت می‌کند که می‌توانند منجر به ایجاد تومور، تغییر رنگ پوست و انواع مختلف سرطان پوست می‌شوند. این ویتامین همچنین تولید دیمر پیریمیدین را مهار می‌کند که علت اصلی ایجاد ملانوما در انسان است. علاوه بر این، ویتامین سی به کم‌رنگ شدن کک و مک‌ها و نشانه‌های پیری پوست، جوان‌سازی، لطافت و روشنی پوست کمک می‌کند.

عروق خونی کوچکی زیر پوست وجود دارند که اکسیژن و مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت پوست را حمل می‌کنند. بدون مواد مغذی کافی، پوست خشک و خشن خواهد شد. کلاژن باعث تقویت ساختارهای رگ‌های خونی و این عروق خونی کوچک زیر پوست می‌شود. بر این اساس، کرم‌های حاوی ویتامین C باعث بهبود ظاهر و بافت پوست می‌شوند.

از سوی دیگر، ویتامین سی باعث افزایش ساخت الاستین می‌شود. الاستین سبب ایجاد ضخامت، خاصیت ارتجاعی، محافظت و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود. سفتی پوست به حفظ رطوبت، افزایش گردش سلول‌های پوست و پر شدن و صاف شدن سطح پوست کمک می‌کند.

 

خاصیت فراوان ویتامین c برای مو

ویتامین E یک دارو شگفت انگیز است، می تواند طیف وسیعی از مشکلات قلبی و خونی، از جمله شریان های مسدود شده، فشار خون بالا، شریان های سخت شده در پا، وریدهای واریسی، دیابت و عوارض مرتبط، و عصب از جمله بیماری های آلزایمر و زوال عقل را درمان کند.

خواص ویتامین e

ویتامین E همچنین برای چشم ها، ایمنی جنین در رحم، سلامت زنان و ناتوانی جنسی در مردان سودمند است. معمولا برای بهبودی پوست خشک و خشک شده استفاده می شود و به طور فزاینده ای در تمام محصولات مراقبت از پوست تولید شده توسط داروها یافت می شود.

ویتامین E یا آلفا توکوفرول یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که عمدتا در سبزیجات برگ سبز، آجیل و دانه ها، غذاهای دریایی و میوه ها یافت می شود. همانطور که در ادامه این بخش از سلامت نمناک تحت عنوان خواص و فواید ویتامین e خواهیم گفت مکمل های ویتامین زمانی تجویز می شوند که بدن شما به دلایلی قادر به جذب مواد مغذی از رژیم منظم شما نیست.

استفاده موضعی از ویتامین E می تواند در قالب عصاره روغن استفاده شده برای پوست و موهای شما برای رشد و تغذیه آنها مفید و موثر باشد.

 

 

 

 

  • ۹۹/۰۵/۱۷
  • مسعود عمرانی

ویتامین C

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی